Kissgult - vad är det för färg?

Söndag och här laddar vi inför måndagen. Inte för att det är något speciellt som ska hända då, utan mer att det bara är skönt att fixa lite här hemma inför veckan som komma skall!
Morgonmys i soffan till Bolibompa startade morgonen och efter frukosten blev det skumbad. Skumbad fixar Wilda lätt med sugrör och en massa flytande tvål. Minst en halv flaska gick åt för dagens bad och där får jag väl i och för sig skylla mig själv. Jag kunde ju faktiskt hjälpt henne och sedan ställt undan flaskan. Men, men..det är alltid lätt att vara efterklok.

Ibland när Wilda och jag har badat brukar vi ha lite manikyr och skönhetsfix. Då klipper vi naglarna och målar dem i någon fin färg. Ibland har hon lite svårt att välja en färg och då får jag ta bort det och måla på något nytt.
Idag däremot garderade jag mig och körde med varannan gul och orange. När jag frågade Wilda om vilken färg hon helst ville ha  svarade hon snabbt: Kissgult!!!
Jag undrar bad butiksbiträdet på ex Kicks skulle säga om jag kom med samma kommentar som dottern? :-)

Nu har dottern i varje fall fått de färger hon helst vill ha. Vi har även varit ute i lekparken intill med vår hund. Hector ville göra precis samma saker som vad Wilda gjorde. Jag tror inte att det kanske hade fungerat så bra i den lilla rutschkanan. Han har inte riktigt förstått att han är hund och dessutom inte av den lilla sorten.

För övrigt har det varit en lugn dag idag. Inte många knop sedan soffan i morse, men ska jag lägga till något så är tvätten nu fixad och barnet är glad och lycklig!! Kan det bli bättre!! Hm...ja, sambon är ganska lycklig också!!

Hoppas den här kommande vecka blir bra! Ha det bäst så länge!!
Kram :-)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0