4-årstrots och sura morsor

Hösten är här och tröttheten har drabbat alla i familjen. Den som inte kan sova på morgonen är jag och den oftast är piggast är Wilda. Men ibland behöver inte ordet "pigg" betyda att man är på bra humör. Nej, tvärtom!
Vissa morgnar slår bomben ner i vårt hem och ödelägger allt. Wilda blir tvärtom och inget passar fröken. Häxan Surtant kan slänga sig i väggen! Hon har inte en chans mot vårt lilla humörmonster. Men det är inte bara W som blir ett monster utan hennes morsa, dvs jag, blir en riktig suring. Tålamod har jag, men inte hur mycket som helst.
Morgonen slutar oftast med att mamma Sur tar
dotter Surare och far till förskolan. Där slutar hela historien. Barnet kvittrar som en lärka direkt efter att jag har åkt och själv har jag dåligt samvete hela dagen. 
När kvällen kommer och jag möts av ett leende och Wilda ropar "Mamma!", då blir allt som bortblåst igen. Älskade unge, om du bara visste hur mycket jag älskar dig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0